FAQ´s

Why buy the dress when you can rent the runway? Let's solve your style puzzles, one Q&A at a time!

Frågor & svar

FAQ

Min order

Kan jag förlänga hyresperioden?

Om produkten är tillgänglig för den förlängda perioden som du begär, ja, du kan förlänga din hyresperiod. Vi debiterar dig en daglig hyresavgift baserat på önskad varaktighet och plagg. Om du önskar förlänga hyrestiden, vänligen gör det genom att kontakta vår kundtjänst på hemsidan för exakt prissättning innan uthyrning.

Kan jag avbryta min order?

If you wish to cancel your order, contact us from customer support at our website as soon as possible. Provide us with your order number and any relevant details. So we will be able to inform you if cancellation is possible and guide you through the process.

If your order is still in the processing stage and has not been shipped yet, you have a better chance of canceling it. However, if it has already been shipped, you may need to wait until you receive the items and then follow the return or exchange process.

Should the item(s) not work out, make sure to exchange for a preferred style or return for a refund. As a reminder, domestic return shipping is free.

Varför finns det inga datum tillgänliga?

Vi har alltid 60 dagar i våran kalender så du kan boka i förtur inför ditt kommande event. Om det inte går att boka är dem tyvärr redan reserverade.

Frakt, returer & byten

Tillsammans med din order följer både följesedel och fraktsedel med så du kan enkelt klistra på och skicka tillbaka till oss vid ditt närmaste postombud när din hyresperiod tar slut. Se till att spara kvittot på inlämningen vid eventuella förseningar.

Fraktpolicy

När din beställning har lagts kommer du att få en bekräftelse via Email som talar om att vi har tagit emot din beställning. När din beställning är genomförd kommer du att få ett e-postmeddelande med din spårningsinformation. Fraktavgifter är ej återbetalningsbara vid returer.

Skickar ni utomlands?

Vi skickar ENDAST inom Sverige. Vi hoppas att vi en dag kommer att kunna skicka över hela världen! Så håller alla tummar!

Produkt

Hur tar jag hand om min produkt?

Du bör inte tvätta varan/plagget, tvätt ingår i priset.

Vad händer om plagget går sönder/får fläckar under min hyresperiod?

Det händer även de bästa! Om plagget/föremålet under din vård, har skadats på något sätt eller har fått fläckar som inte försvinner vid normal tvätt, kan du bli skyldig att betala en del/- eller hela det uppskattade värdet på plagget /varan. Vi granskar även vad som kan ha orsakat skadan/vanlig slitage när sådant uppstår och beror helt utifrån om det är på grund av grov oaktsamhet eller inte. I sådana fall får du givetvis behålla plagget/föremålet.

Kundservice

Har du frågor om din beställning eller en allmän förfrågan?